Výsledkem naší snahy o ideální umístění
jednotlivých součástí motocyklu je velmi malý motor
s válcem směrujícím dozadu. Naším záměrem bylo umístění
vstřikování a filter boxu v horní části TR 280i. My v OSSA Motor
si myslíme, že tento logický přístup k designu trialového motocyklu
perfektně odpovídá snaze jiných výrobců, kteří zkoušejí různé nové
konstrukce v motokrosu a enduru.
Nový dvoutaktní motor je velmi kompaktní a má motorovou skříň z
jednoho kusu. Toto řešení velmi usnadňuje přístup k
převodovce.
Dalším důležitým aspektem je levnější údržba díky jednoduchému a
přímému přístupu k motoru. Motor může být považován za zcela
konvenční ve smyslu geometrie a termodynamiky. Podařilo se nám však
sestrojit velmi kompaktní pohonnou jednotku a náš motor je tak
jedním z nejmenších.
Nádrž byla, za účelem lepšího rozložení hmotnosti,
umístěna tam, kde na trialových motocyklech obvykle bývá chladič. Vývojáři OSSA
Motor považují za vhodné u lehkého trialového motocyklu
přesunout těžiště více dopředu.
Umístění chladiče za nádrž a filter box chrání chladič před
zanesením blátem, což se v trialu stává velmi často. Díky tomu
může dojít k problémům s motorem, který nemůže pracovat ve správné
teplotě. |
Stojící motocykl potřebuje rozptylovat teplo vzniklé činností motoru, a k tomu potřebuje
větrák osazený tak, jak je to na TR 280i. Každý terénní motocykl potřebuje přísun čistého vzduchu. Díky tomu, že nádrž
chrání chladič, může TR 280i běžet za konstantní teploty bez ztrát
způsobenými znečištěným chladičem.
Otočením válce dozadu jsme získali možnost umístit sací ventil
prakticky přímo za nádrž, takže vzduch do motoru vstupuje přes filtr
v jednom z nejvýše položených míst na motocyklu. Toto řešení lépe
izoluje filtr a je také daleko snadnější se k němu dostat skrze
vrchní víko. Některé součásti vstřikovacího systému jsou umístěny uvnitř
pod tímto víkem, kde nemohou být ovlivněny činností motoru ani vlhkostí.
Během rozmisťování jednotlivých součástí motocyklu
jsme věnovali zvláštní pozornost jejich provozním teplotám. Válec je nakloněn dozadu a výfuk
směruje také dozadu. Výfukový sytém tudíž začíná až v prostoru zadního mono-shocku
a neovlivňuje tolik činnost ostatních součástí motocyklu.
Zadní tlumič má větší objem než běžné trialové motocykly díky
přídavné olejové nádržce.
|