MOTOR          RÁM          ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Motor TR 280i
Obsah 272.2 ccm
Typ motoru dvoutaktní jednoválec s přímým vstřikováním do válce
Chlazení Kapalinové
Vrtání x zdvih 76x60 mm
Vstřikování EFI Kokusan bezbateriový systém
Zapalování CDI Kokusan
Spojka Hydraulická
Převodovka 6ti rychlostní
Převod Primární převodovkou, sekundární řetězem
Mazání motoru mix 0.9%, 100% syntetický olej
Mazání převodů a spojky 350ml Gear Extreme 75W

 

Výsledkem naší snahy o ideální umístění jednotlivých součástí motocyklu je velmi malý motor s válcem směrujícím dozadu. Naším záměrem bylo umístění vstřikování a filter boxu v horní části TR 280i. My v OSSA Motor si myslíme, že tento logický přístup k designu trialového motocyklu perfektně odpovídá snaze jiných výrobců, kteří zkoušejí různé nové konstrukce v motokrosu a enduru.

Nový dvoutaktní motor je velmi kompaktní a má motorovou skříň z jednoho kusu. Toto řešení velmi usnadňuje přístup k převodovce.

Dalším důležitým aspektem je levnější údržba díky jednoduchému a přímému přístupu k motoru. Motor může být považován za zcela konvenční ve smyslu geometrie a termodynamiky. Podařilo se nám však sestrojit velmi kompaktní pohonnou jednotku a náš motor je tak jedním z nejmenších.

Nádrž byla, za účelem lepšího rozložení hmotnosti, umístěna tam, kde na trialových motocyklech obvykle bývá chladič. Vývojáři OSSA Motor považují za vhodné u lehkého trialového motocyklu přesunout těžiště více dopředu.

Umístění chladiče za nádrž a filter box chrání chladič před zanesením blátem, což se v trialu stává velmi často. Díky tomu může dojít k problémům s motorem, který nemůže pracovat ve správné teplotě.
Stojící motocykl potřebuje rozptylovat teplo vzniklé činností motoru, a k tomu potřebuje větrák osazený tak, jak je to na TR 280i. Každý terénní motocykl potřebuje přísun čistého vzduchu. Díky tomu, že nádrž chrání chladič, může TR 280i běžet za konstantní teploty bez ztrát způsobenými znečištěným chladičem.

Otočením válce dozadu jsme získali možnost umístit sací ventil prakticky přímo za nádrž, takže vzduch do motoru vstupuje přes filtr v jednom z nejvýše položených míst na motocyklu. Toto řešení lépe izoluje filtr a je také daleko snadnější se k němu dostat skrze vrchní víko. Některé součásti vstřikovacího systému jsou umístěny uvnitř pod tímto víkem, kde nemohou být ovlivněny činností motoru ani vlhkostí.

Během rozmisťování jednotlivých součástí motocyklu jsme věnovali zvláštní pozornost jejich provozním teplotám. Válec je nakloněn dozadu a výfuk směruje také dozadu. Výfukový sytém tudíž začíná až v prostoru zadního mono-shocku a neovlivňuje tolik činnost ostatních součástí motocyklu. Zadní tlumič má větší objem než běžné trialové motocykly díky přídavné olejové nádržce.