OSSA Motor Czech republic

OSSA Trial 2014 OSSA Trial 2014 OSSA Trial 2014 OSSA Trial 2014 OSSA Trial 2014 OSSA Trial 2014 OSSA Trial 2014 OSSA Trial 2014 OSSA Trial 2014 OSSA Trial 2014

OSSA TR 125i 2014

(Manuál ke stažení / originální díly)

Nová TR 125i je skvělým strojem pro trialové juniory a začátečníky, na kterém v posledním roce velmi pečlivě pracoval závodní a vývojový tým OSSA a který vychází z modelu TR280i.

 OSSA vyvinula trialový motocykl založený na novém velmi inovativním konceptu. V podstatě jsme pracovali na přemístění různých součástí motocyklu s cílem vylepšit rozložení hmotnosti s ohledem na různé faktory, jako třeba provozní teplota jednotlivých součástí. Výsledkem tohoto konceptu je například umístění filter boxu ve velmi snadno přístupné poloze.

Díly jako nádrž, filter box a chladič byly umístěny v souladu s potřebami trialového motocyklu.

"Umístění vzduchového filtru ve spodní části trialového motocyklu a palivové nádrže naopak nahoře nebo vedle výfuku, jsou koncepty, které z našeho pohledu na věc, nedávají smysl." říká Xiu, manažer projektu.

Skutečnost, že nová TR 125i je vybavena elektronickým vstřikováním, umožnila konstruktérům přemístit různé součásti motocyklu bez omezení umístěním tradičního karburátoru.

"V některých případech byl vstřikovací systém umístěn na stejné místo jako karburátor s palivovou nádrží nahoře, bez uvážení možnosti umístit vstřikování jinde. OSSA mi dovolila začít zcela od začátku, což byl pro mě rozhodující faktor pro vstup do tohoto projektu." řekl Xiu.

Motor TR 125i

Obsah 124.9 ccm
Typ motoru dvoutaktní jednoválec s přímým vstřikováním do válce
Chlazení Kapalinové
Vrtání x zdvih 54x54.5 mm
Vstřikování EFI Kokusan bezbateriový systém
Zapalování CDI Kokusan
Spojka Hydraulická
Převodovka 6ti rychlostní
Převod Primární převodovkou, sekundární řetězem
Mazání motoru mix 0.9%, 100% syntetický olej
Mazání převodů a spojky 450ml Gear Extreme 75W
Výsledkem naší snahy o ideální umístění jednotlivých součástí motocyklu je velmi malý motor s válcem směrujícím dozadu. Naším záměrem bylo umístění vstřikování a filter boxu v horní části TR 125i. My v OSSA Motor si myslíme, že tento logický přístup k designu trialového motocyklu perfektně odpovídá snaze jiných výrobců, kteří zkoušejí různé nové konstrukce v motokrosu a enduru.

Nový dvoutaktní motor je velmi kompaktní a má motorovou skříň z jednoho kusu. Toto řešení velmi usnadňuje přístup k převodovce.

Dalším důležitým aspektem je levnější údržba díky jednoduchému a přímému přístupu k motoru. Motor může být považován za zcela konvenční ve smyslu geometrie a termodynamiky. Podařilo se nám však sestrojit velmi kompaktní pohonnou jednotku a náš motor je tak jedním z nejmenších.

Nádrž byla, za účelem lepšího rozložení hmotnosti, umístěna tam, kde na trialových motocyklech obvykle bývá chladič. Vývojáři OSSA Motor považují za vhodné u lehkého trialového motocyklu přesunout těžiště více dopředu.

Umístění chladiče za nádrž a filter box chrání chladič před zanesením blátem, což se v trialu stává velmi často. Díky tomu může dojít k problémům s motorem, který nemůže pracovat ve správné teplotě.
Stojící motocykl potřebuje rozptylovat teplo vzniklé činností motoru, a k tomu potřebuje větrák osazený tak, jak je to na TR 125i. Každý terénní motocykl potřebuje přísun čistého vzduchu. Díky tomu, že nádrž chrání chladič, může TR 125i běžet za konstantní teploty bez ztrát způsobenými znečištěným chladičem.

Otočením válce dozadu jsme získali možnost umístit sací ventil prakticky přímo za nádrž, takže vzduch do motoru vstupuje přes filtr v jednom z nejvýše položených míst na motocyklu. Toto řešení lépe izoluje filtr a je také daleko snadnější se k němu dostat skrze vrchní víko. Některé součásti vstřikovacího systému jsou umístěny uvnitř pod tímto víkem, kde nemohou být ovlivněny činností motoru ani vlhkostí.

Během rozmisťování jednotlivých součástí motocyklu jsme věnovali zvláštní pozornost jejich provozním teplotám. Válec je nakloněn dozadu a výfuk směruje také dozadu. Výfukový sytém tudíž začíná až v prostoru zadního mono-shocku a neovlivňuje tolik činnost ostatních součástí motocyklu. Zadní tlumič má větší objem než běžné trialové motocykly díky přídavné olejové nádržce.

 

Rám TR 125i

Rám Trubkový z cr-mo oceli, spodní část ze slitiny hliníku
Přední odpružení Marzocchi aluminium, průměr 40mm
Zadní odpružení Systém s variabilním průběhem s tlumičem TTX Öhlins monoshock
Přední brzda Čtyřpístková se 185mm kotoučem
Zadní brzda Dvoupístková se 150mm kotoučem
Přední kolo 28 drátů s 21x2.75 pneumatikou
Zadní kolo 28 drátů s 18x4.00 bezdušovou pneumatikou
Lyžina Alu 7075 T6
Startovací páka Kovaná slitina hliníku
Páka řazení a zadní brzdy Kovaná slitina hliníku se sklopným koncem
Nádrž z cr-mo oceli a hliníku byla vyrobena v souladu s designem motoru a je umístěna v přední části motocyklu, kde tvoří součást rámu. Tam, kde je obvykle mnoho svárů a tudíž i víc hmotnosti na cr-mo rámech, byly umístěny součásti z litého hliníku.

Hlavová trubka, nádrž z ušlechtilé slitiny, stupačky a kyvná vidlice jsou také vyrobeny z litého hliníku. Zbytek je vyroben z cr-mo oceli s velmi jednoduchou strukturou svařovanou v ochranné atmosféře.
Systém odpružení byl vyvíjen v úzké spolupráci se společnostmi Öhlins (zadní odpružení) a Marzocchi (přední odpružení). Zadní odpružení má inovativní systém přepákování, které je dobře chráněné a přímo integrované do šasi.

Systém odpružení Öhlins TTX jsme adoptovali do trialového motocyklu. Tento systém má ventily pístu a nastavení hydrauliky umístěny zvenčí. Tato technologie už byla využita v motokrosu a má mnoho výhod ve snadném a lehce přístupném nastavení.

Rozměry a hmotnosti TR 125i

Rozvor kol 1.328 mm
Výška sedla 655 mm
Světlá výška 340mm
Objem nádrže 2.6 litrů
Suchá hmotnost 66 kg

Cena 143.900,- Kč vč. DPH