OSSA Enduro - splněný sen OSSA Factory
OSSA Enduro se zrodilo ze spousty zkušeností s vývojem a dostalo do
vínku několik inovací, díky kterým je lehkým, snadno ovladatelným
motocyklem se skvělým motorem. Je to motocykl, který opět vyčnívá z
řady a nese sebou filosofii OSSA Factory – vyrábět technologicky
vyspělé motocykly se spoustou předností, jakou jsou skvělé jízdní
vlastnosti a možnost ladění a přizpůsobení jakémukoli jezdeckému
stylu.
Nové OSSA Enduro 250i/300i v sobě nese ducha sedmdesátých let a
vyzdvihuje dobrodružný design a kompaktnost motocyklu.
Nejvýraznějšími charakteristikami je revoluční dvoutaktní motor,
obvodový rám a nezvyklé umístění air boxu a výfukového systému.
Ossa
TR280i způsobila revoluci v trialovém sportu a nové Enduro 250i/300i
se představuje ve stejném duchu. Čerpá ze zkušeností s
vývojem, které nově zrozená OSSA nasbírala v motorsportu
v uplynulých několika letech.
Oddělitelný rám
z cr-mo oceli má obvodovou strukturu a nádrž není jeho součástí. Ta
je umístěna níže vepředu. Další zvláštností je, že filter box je
umístěn uvnitř rámu za nádrží, kde je chráněn proti vnějším vlivům.
O
špičkové odpružení se starají produkty Öhlins s jejichž výrobcem má
OSSA nadstandardní spolupráci. Umístění zadního tlumiče na pravé
straně otevírá více prostoru pro výfukový systém. Tlumič pérování
pracuje s progresivním přepákováním upevněným do kyvné vidlice.
|
Motor
Dvoutaktní motor se skříní z jednoho kusu materiálu a vyjímatelnou
převodovkou je vybaven revolučním dvojitým vstřikováním vyvinutým ve
spolupráci se společností Kokusan. Motor dále obsahuje elektronicky
řízený výfukový ventil, který je ovládán stejnou řídící jednotkou
jako vstřikování. Jeden ventil vstřikuje do klikové skříně a druhý
do válce.
Obvykle bývají vstřiky umístěny na hlavě, ale toto nezvyklé řešení
nabízí fantastické možnosti při ladění odezvy motoru.
Design
Design Ossa Enduro 250i/300i je agresivní a moderní, ve stejném
stylu jako TR280i. Vývoj zabral dva roky práce a investice téměř
dvou milionů EUR. OSSA Enduro 250i/300i je pro výrobce se
čtyřlístkem ve znaku více než jen nový model motocyklu. Je to
důležitý krok k dosažení posledního z prvotních cílů OSSA Factory po
jejím návratu na motocyklový trh v roce 2009. Prvními metami bylo
obnovení výroby trialových motocyklů, poté vývoj stroje
kombinujícího trialový a cestovní motocykl a nakonec spuštění výroby
endura. To bylo představeno na veletrhu EICMA v Miláně v listopadu
2011. Vývoj Endura 250i/300i provádí tým OSSA od konce roku 2010
s cílem vyrobit nejprve předvýrobní sérii 20 motocyklů pro importéry
OSSA. Produkce prvních 2000 kusů v domácím
závodě v Gironě je naplánována na následující měsíce. Poté budou tyto
motocykly ve všech verzích k dostání u jednotlivých OSSA importérů.
Poté, co bude vývoj kompletně dokončen, OSSA sestaví svůj tovární
racing tým pro národní a mezinárodní motocyklové soutěže. |