OSSA Motor Czech republic

OSSA Enduro 2012 OSSA Enduro 2012 OSSA Enduro 2012 OSSA Enduro 2012 OSSA Enduro 2012 OSSA Enduro 2012 OSSA Enduro 2012 OSSA Enduro 2012 OSSA Enduro 2012 OSSA Enduro 2012

OSSA Enduro

OSSA Enduro - splněný sen OSSA Factory

OSSA Enduro se zrodilo ze spousty zkušeností s vývojem a dostalo do vínku několik inovací, díky kterým je lehkým, snadno ovladatelným motocyklem se skvělým motorem. Je to motocykl, který opět vyčnívá z řady a nese sebou filosofii OSSA Factory – vyrábět technologicky vyspělé motocykly se spoustou předností, jakou jsou skvělé jízdní vlastnosti a možnost ladění a přizpůsobení jakémukoli jezdeckému stylu.

Nové OSSA Enduro 250i/300i v sobě nese ducha sedmdesátých let a vyzdvihuje dobrodružný design a kompaktnost motocyklu. Nejvýraznějšími charakteristikami je revoluční dvoutaktní motor, obvodový rám a nezvyklé umístění air boxu a výfukového systému.

Ossa TR280i způsobila revoluci v trialovém sportu a nové Enduro 250i/300i se představuje ve stejném duchu. Čerpá ze zkušeností  s vývojem, které nově zrozená OSSA nasbírala v motorsportu v uplynulých několika letech. Oddělitelný rám z cr-mo oceli má obvodovou strukturu a nádrž není jeho součástí. Ta je umístěna níže vepředu. Další zvláštností je, že filter box je umístěn uvnitř rámu za nádrží, kde je chráněn proti vnějším vlivům.

O špičkové odpružení se starají produkty Öhlins s jejichž výrobcem má OSSA nadstandardní spolupráci. Umístění zadního tlumiče na pravé straně otevírá více prostoru pro výfukový systém. Tlumič pérování pracuje s progresivním přepákováním upevněným do kyvné vidlice.

Motor
Dvoutaktní motor se skříní z jednoho kusu materiálu a vyjímatelnou převodovkou je vybaven revolučním dvojitým vstřikováním vyvinutým ve spolupráci se společností Kokusan. Motor dále obsahuje elektronicky řízený výfukový ventil, který je ovládán stejnou řídící jednotkou jako vstřikování. Jeden ventil vstřikuje do klikové skříně a druhý do válce
. Obvykle bývají vstřiky umístěny na hlavě, ale toto nezvyklé řešení nabízí fantastické možnosti při ladění odezvy motoru.

Design
Design Ossa Enduro 250i/300i je agresivní a moderní, ve stejném stylu jako TR280i. Vývoj zabral dva roky práce a investice téměř dvou milionů EUR. OSSA Enduro 250i/300i je pro výrobce se čtyřlístkem ve znaku více než jen nový model motocyklu. Je to důležitý krok k dosažení posledního z prvotních cílů OSSA Factory po jejím návratu na motocyklový trh v roce 2009. Prvními metami bylo obnovení výroby trialových motocyklů, poté vývoj stroje kombinujícího trialový a cestovní motocykl a nakonec spuštění výroby endura. To bylo představeno na veletrhu EICMA v Miláně v listopadu 2011. Vývoj Endura 250i/300i provádí tým OSSA od konce roku 2010 s cílem vyrobit nejprve předvýrobní sérii 20 motocyklů pro importéry OSSA. Produkce prvních 2000 kusů v domácím závodě v Gironě je naplánována na následující měsíce. Poté budou tyto motocykly ve všech verzích k dostání u jednotlivých OSSA importérů. Poté, co bude vývoj kompletně dokončen, OSSA sestaví svůj tovární racing tým pro národní a mezinárodní motocyklové soutěže.

Motor

Obsah 249 ccm (250i)
Typ motoru dvoutaktní jednoválec s dvojitým přímým vstřikováním Kokusan twin injector
Chlazení Kapalinové
Vrtání x zdvih 66.4x72 mm (250i)
Startér Kokusan ACG Starter Generator
Převodovka 6ti rychlostní, vyjímatelná kazetová
Primární převod 21:51
Sekundární převod 12:48
Spojka Hydraulická, tři lamely
Zapalování: EFI Kokusan twin-injector

Rám

Rám Cr-Mo dvoustranný oddělitelný
Přední odpružení Öhlins TTX Up Side Down 48 mm, zdvih 300mm
Zadní odpružení Öhlins TTX, zdvih 335mm
Brzdy Brembo s plovoucími brzdiči (přední kotouč 260mm, zadní 220mm)
Řetěz 5/8 x 1/4"

Rozměry a hmotnosti

Rozvor kol 1.470 ±10 mm
Světlá výška (bez zatížení) 355mm
Výška sedla (bez zatížení) 960mm
Objem nádrže 9.8 litrů
Suchá hmotnost 97 kg

Cena zatím nestanovena.